Thuiskantoor

Voor week 18 een snel en simpel project om het kantoor aan huis wat op te fleuren. Tijdens de lunch – lekker op de bank, met een broodje van de Turkse bakker – heb ik wat mooie, kleurige bladzijden uit tijdschriften gescheurd.

Roze, blauw, geel of bruin?

Al voor mijn kaasuienbroodje op was, had ik vier stapeltjes, per kleur gesorteerd. Ik koos voor de gele pagina’s, vanwege de beginnende lente.
Die pagina’s werden in de lengte doormidden gesneden.

De stroken worden gevouwen
De stroken worden gevouwen

De zijkanten van de stroken naar het midden vouwen en daarna de strook in de lengte dubbelvouwen. Tot slot in de breedte dubbelvouwen en dat dan nog 7 keer herhalen.

Vouw de stroken in elkaar

Nu worden de stroken door elkaar geweven. De eerste twee worden in elkaar gehaakt. Daarna komen de volgende stroken om en om helemaal om de vorige strook heen, of er juist helemaal in te liggen.

Vouw de stroken om elkaar heen

Weef zo door tot je niet verder kunt, en knip dan de helft van de uitstekende stukje af. Ik was iets te enthousiast met knippen…

Knip voorzichtig

Vouw de andere helft van de uitstekende stukjes naar achter en onder de andere stroken waar dat kan. Met een plakbandje zorg je ervoor dat alles op z’n plaats blijft. Tadaaa! de onderzetter is af.

Ook het thuiskantoor moet goede koffie hebben

En het kantoor aan huis is weer een stukje mooier geworden.

Plaats een reactie